Värdefullt

Det finns så många saker i mitt liv som jag värderar högt. Många saker är lätt att ta för givna. Och andra saker värderas inte först man förlorar dem. Jag försöker att uppskatta det jag har omkring mig och jag har många gånger berättat hur mycket mina vänner betyder för mig. Jag har tur att jag har så många runt om mig i min vardag. En del av dem är gamla vänner, andra håller jag på att lära känna bättre ! Ibland kan man inse efter en tid att fast man klickade bra ibörjan så börjar man glida isär när man helt enkelt har olika grundvärderingar.

Min familj är också något mycket värdefullt för mig. Jag har fem underbara döttrar som trots allt som händer runt dem ger mig så mycket kärlek. Innan jag fick barn trodde jag aldrig att det var möjligt att älska dem så och lika mycket som jag gör!

Tycker synd om dem som inte har allt jag har och när man stöter på sådana livsöden känner jag verkligen med dem..

Min underbara treåring satte sig brevid mig nu ikväll, när jag fixade mina naglar och började låtsas fixa sina. Efter en stund lägger hon huvudet på sned tittar upp på mig under lugg och säger -
Stackars mamma, du får aldrig va i fred!
Gulliga unge! 




Tidigare i kväll letade jag febrilt efter ett kvitto, jag trodde att min man var mindre än vad han är, så jag måste byta skjortan jag köpte till honom idag. Clara sitter och tittar på mig och ser att frustrationen över det försvunna kvittot växer hos mig. Hon kommer fram och styker mig på armen och säger
- Mamma oroa dig inte, det blir bra!

Det är kärlek! Och värdefullt! Något man kan leva på länge!




Nu snusar hon sött och mannen min väntar på att jag ska göra honom sällskap i soffan. Det är något jag värderar högt med. Gemenskapen och kärleken jag känner från min man!


Kommentarer
Lottiz

Det gäller att se det som är positivt i livet och värdera det man har. Själv har jag inte så många utanför familjen, men de jag har och håller på att lära känna är jag rädd om och värderar högt och är otroligt tacksamma för att de vill vara med lilla mig ;). Och så måste jag bara säga att Clara är ju bara för söt <3 önskar er en trevlig helg.

Svar: Ibland är det svårt att komma ihåg att uppskatta det man har, helst när man är i en svacka:) trevlig helg😊Kram
Carina

2014-02-07 @ 15:36:22
URL: http://lottizdays.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

blomskaos.blogg.se

För att försöka ordna reda i mitt kaos, både i huvudet och vardagslivet, kommer jag dela med mig av mina tankar och mitt liv. Här är aldrig tyst och långtråkigt med mina 5 döttrar och 4 hundar och alla andra husdjur, händer alltid något!

RSS 2.0