Marmorbruket

Idag har jag för första gången varit i Marmorbruket i Kolmården. Vår grupp har i uppgift att konstruera en studieresa dit för elever i 6-9 årsåldern. Undrar varför man oftast inte åker till sevärdheter i närområdet. Jag kan ärligt säga att jag utforskat Öland mer än Östergötland! Så synd eftersom det finns så mycket här att se och utforska.



Vädret var väl inte riktigt på vår sida men vi slapp regnet. Det finns ett litet museum på området som sköts av Krokeks hembygdsförening, även ett litet naturhus finns där. En hel del även för mindre barn eftersom man kan trycka på knappar för att höra olika fågelläten. Mycket att se!







En mycket vacker natur och vi hann inte uppleva allt men vi kommer att åka fler gånger😊






Kommentarer
Mattias Törnqvist

Det ser ju underbart ut måste åka dit någon gång

2015-05-08 @ 09:22:29
Mattias Törnqvist

Det ser ju underbart ut måste åka dit någon gång

2015-05-08 @ 09:22:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

blomskaos.blogg.se

För att försöka ordna reda i mitt kaos, både i huvudet och vardagslivet, kommer jag dela med mig av mina tankar och mitt liv. Här är aldrig tyst och långtråkigt med mina 5 döttrar och 4 hundar och alla andra husdjur, händer alltid något!

RSS 2.0