Måndag

Idag får jag slutbetyg i privatjuridik..... Spännande😊 Jag vet att jag inte kommer att nå lika höga betyg i år. Dels för att det är högre och svårare kurser. Dels för att mycket av min tid gick åt mina älskade barn i år. 



De tar tid mer tid kanske än andra barn. Andra runt oss förstår nog inte att de tar mer tid och energi än "vanliga" barn. Våra verkar ju så normala.... Det är ju just det. Planera, förbereda och vara konsekventa, kontrollera, påminna, kolla upp dem hela tiden. Läsa av dem så de inte tar ut sig och skapar konflikter. Att hela tiden försöka se hur de mår och vad de för stunden behöver. Allt det här är vad vi gör konstant även om andra inte märker vad vi gör hela dagarna så är det på grund av att vi konstant är uppmärksamma och förutser saker som får våra barn att fungera "normalt" och ger sken av att de är som alla andra😊




Jag själv älskar rutiner, och tur är väl det!! Just nu mår alla otroligt nog bra och vår vardag fungerar så bra som man kan hoppas.

Jag börjar snart jobba på mitt ordinarie jobb som jag under tiden jag studerar är tjänstledig ifrån. Mina nerver börjar kännas av, tänk om jag inte kommer in på högskolan!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

blomskaos.blogg.se

För att försöka ordna reda i mitt kaos, både i huvudet och vardagslivet, kommer jag dela med mig av mina tankar och mitt liv. Här är aldrig tyst och långtråkigt med mina 5 döttrar och 4 hundar och alla andra husdjur, händer alltid något!

RSS 2.0