Bättre sent än aldrig

Varför har jag inte tagit ta i mitt pluggande tidigare? Jag har i flera år vetat att jag inte kan jobba inom vården fram till pensionen, men inte riktigt fått självförtroende nog till att våga börja studera.




Med facit i handen har jag insett att det är ett av mina bättre beslut jag tagit. Jag har fått ett enormt bättre självförtroende och insett att jag inte är korkad. Beröm och bra betyg har gett mig en annan bild av mig själv än den jag hade tidigare. En liten egotripp på ett bara positivt sätt.

Visst är det tufft att få allt att gå ihop med hem och barn. Och kraven och tempot på KOMVUX kan få en att krokna och nästan att ge upp. Men alla nya vänner man får på köpet gör allt slit värt det!! 




Jag har en lång väg kvar och tack vare min underbara make som stöttar mig och uppmuntrar mig, har jag möjlighet att få genomföra min dröm💜


Kommentarer
Mattias Törnqvist

Fortsätt kämpa du kommer att klara detta och så är det tur att du har gubben som stöttar dig för det är du värd.

Svar: Tack:) du vet ju själv hur det är med en fru som pluggar:)
Carina

2014-04-28 @ 22:35:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

blomskaos.blogg.se

För att försöka ordna reda i mitt kaos, både i huvudet och vardagslivet, kommer jag dela med mig av mina tankar och mitt liv. Här är aldrig tyst och långtråkigt med mina 5 döttrar och 4 hundar och alla andra husdjur, händer alltid något!

RSS 2.0