Sömnproblem

Ett par nätter i rad har det lilla trollet vaknat... Så tråkigt med störd nattsömn både för henne och för oss. Vi är ju lite bortskämda nu sedan ca ett år tillbaka har vi sovit fler hela nätter än blivit väckta.

Det är säkert övergående och en del av utvecklingsfasen just nu.
Hon drömmer mycket och det händer mycket just nu med hennes utveckling !
Det spelar ingen roll att hon är min nummer fem, det är lika kul och intressant att få ta del av barnens tankar och förstå vilken personlighet de har. Visst märkar man snabbt efter barnet föds många personlighetsdrag men när de kan verkligen formulera sina tankar förstår man mer hur de tänker.






Hon är en smart tjej som hänger med i vuxnas samtal. Hon ser samband som hennes 8 åriga syster missar, och att höra henne förklara saker för de äldre syskonen är en upplevelse:) hon är dessutom så där normalt trotsig. Vilket de två äldre i syskonskaran inte varit alls. Så olika de tre helsyskonen är!!

Hon har absolut inga diagnoser, är bara normalt jobbig på ett naturligt och friskt sätt.


Många frågar mig varför jag tror att några av mina tjejor har diagnos.. Det känner man. När man ser dem kämpa med sina svårigheter och hur dåligt de mår är det en naturlig instinkt som vaknar till liv. Något känns inte normalt. Normalt är ett ord jag avskyr😁 men i brist på annat det jag använder.
Mina tjejors problem är inte så tydliga utåt och därför blir det jag som frågasätts ständigt. Men det ända jag vill är att mina barn ska ha samma villkor att få lära sig saker och må bra som alla andra barn. Till det behöver jag hjälp att förstå hur de tänker och vad för hjälpmedel jag behöver använda!

Nu tror jag att trollet somnat om så nu får jag krypa ner i min säng:)





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

blomskaos.blogg.se

För att försöka ordna reda i mitt kaos, både i huvudet och vardagslivet, kommer jag dela med mig av mina tankar och mitt liv. Här är aldrig tyst och långtråkigt med mina 5 döttrar och 4 hundar och alla andra husdjur, händer alltid något!

RSS 2.0