Måndag igen

Att alla mer eller mindre avskyr måndagar är väl ingen nyhet men jag tror att mina är bland de värsta! Börjar skolan 8.10 och slutar 20.00!! Inte så kul med den enorma skoldagen... Fördelen är ju att de övriga dagarna blir kortare:)

Har en trevlig helg att se fram emot! Blacka musiks 30 jubileum! Många gamla vänner som man kommer att träffa och god mat från Lingon och Dill:)
Gubbens ena band ska också spela och det blir den första gången jag hör dem!


Kul!! Trots att man bor på en mindre ort ser man inte till varann så ofta och på sånna här tillfällen kommer ofta även de som flyttat från byn:)

Tiden går fort och snart ( i maj) är det dags för minneskonserten i Bob Marleys minne. Också en dag med glädje, en riktig familjefest i det gröna.

Musik blir en stor del i mitt liv genom att min man spelar i band, vänner som är aktiva musiker så samtalsämnena leder ofta in på just musik.

Själv är jag nästan tondöv och omusikalisk med noll sångröst!! Men visst har jag åsikter om vad jag tycker är bra. Men lyssnar och analyserar texter mer än själva musiken ( instrumenten)

Snart börjar engelskan, det ända ämne som får mig att känna ångest! Det beror på två saker, jag känner mig inte duktig på engelska samt att det är det ämne det hänger på om jag kommer in på lärarutbildningen...,


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

blomskaos.blogg.se

För att försöka ordna reda i mitt kaos, både i huvudet och vardagslivet, kommer jag dela med mig av mina tankar och mitt liv. Här är aldrig tyst och långtråkigt med mina 5 döttrar och 4 hundar och alla andra husdjur, händer alltid något!

RSS 2.0