Allena

Sitter här ensam i soffan, eller ensam och ensam har ju sällskap av fem hundar:) men mänskligt sällskap är det om om. Fyra av barnen sover och den femte är med mannen och tränar.

Imorgon ska vi och familjen B. Till busfabriken och sedan ska vi luncha ihop hos oss. Något både jag och barnen sett fram emot! 

Just nu är det djurskyddsinspektörerna på tv och så många hundar en del har! Jag har svårt att tänka mig att man har möjlighet och förmåga att ta hand om alla dessa. Jag vet själv hur mycket tid mina fyra tar. Och att jag ofta önskar att jag hade ännu mer tid till dem. Hur i hel...te kan man ha 17 hundar i en liten lägenhet?

Hur tänker dessa människor? Var har de sitt sunda förnuft och vart är deras hjärtan! Visst kan ibland vissa saker bli övermäktigt ibland av orsaker man inte kan rå för! Men herregud djurens välmående måste ju vara en prioritering!
Hur kan man har ett tjugotal valpar? Hjälp jag tycker att fem var nog! Jag har ingen valpfabrik och skulle aldrig vilja ha en kennelverksamhet heller. Men Millan ska trots att jag tidigare sagt att hon inte ska få fler kullar ska få en tredje och absolut sista kull. Zita ska absolut inte ha fler valpar pga av hennes valpning var så svår plus att hon mådde inte bra av att ha valpar. Bianca ska få en kull hon med, nästa gång hon löper och det borde bli ganska snart:) sen är det bra.




Jag tror att alla tikar bör få en kull, pga av att det är naturligt och en del säger att det kan hindra skendräktighet och cancer i livmoder och juver. Det härr min inställning och anledningen till att Millan fått och kommer att få fler kullar än en är att dels så är hon en underbar mamma och fått jättefina valpar. Och jag kan inte neka till, att trots allt jobb älskar jag hela valp processen från valpningen till de flyttar.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

blomskaos.blogg.se

För att försöka ordna reda i mitt kaos, både i huvudet och vardagslivet, kommer jag dela med mig av mina tankar och mitt liv. Här är aldrig tyst och långtråkigt med mina 5 döttrar och 4 hundar och alla andra husdjur, händer alltid något!

RSS 2.0