Ro i själen

Ikväll känner jag ro i min själ, jag har hunnit ifatt massa måsten och det känns i kväll som kontrollen har kommit tillbaka. Har sedan skolstarten känt det som jag druknar. Mina underbara vänner säger att jag har för höga krav på mig själv och det stämmer säkert. Men hur gör man att kraven sjunker? Att bara strunta i vissa saker funkar inte, då det dåliga samvetet vaknar snabbt och då mår jag ju bara sämre. Jag vill ju dessutom ha mycket omkring mig och balansen mellan vad som är lagom mycket kaos och det som blir för mycket är hårfin för min del. Hoppas att denna ro jag känner nu stannar kvar nån vecka i allafall.


I morgon har jag lovat flickorna en pysseldag:) underbar tid tillsammans med dem som de uppskattar mycket. Cornelia stickade din första mössa härom dagen och detta är resultatet


Hoppas att alla har en underbar ruggig, regnig hösthelg!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

blomskaos.blogg.se

För att försöka ordna reda i mitt kaos, både i huvudet och vardagslivet, kommer jag dela med mig av mina tankar och mitt liv. Här är aldrig tyst och långtråkigt med mina 5 döttrar och 4 hundar och alla andra husdjur, händer alltid något!

RSS 2.0