Kramar

Vad mycket en kram betyder! Som en kär studiekamrat sa till mig idag- Du verkar lite off idag? Nä inte jag.... Kan nog stämma när man tänker efter! Men problemet är ju just det, jag tänker för mycket just nu. Om man bara kunde sluta grubbla över allt. I alla fall över sådant man inte kan förändra eller göra något åt. Önskar att man kunde förändra andra, få personer att förstå och se konsekvenser av deras handlande eller brist på handlande!

Efter en tung dag, kommer man hem till mat trotsande barn. Det där med matro finns inte varje dag hos oss. Idag var en sådan dag. Känner mig helt tom och slut, sjunker ner i soffan och då kommer min underbara trotsande, jag kan själv! Treåring och ger mig spontant en varm och mjuk kram:) Gud vad den värmde och kom i precis rätt tid. Ännu bättre blev det när min man kom med en kopp kaffe!

Det är bara att ta nya tag imorgon, sluta gnälla och tycka synd om mig själv... Jag har valt mitt liv och jag är nöjd med mina val, min man , mina barn och allt annat. Uppskattar och värdesätter allt jag har och försöker förändra det som jag inte trivs med eller påverkar mig destruktivt. Men en del dagar blir det för mycket bara och idag blev det en sådan dag! Jo jag är nog lite off idag :) men imorgon är en annan dag!!



Kommentarer
Ewa

Men snälla du man kan inte vara över allt du måste dämpa ner dig lite, tänk efter vad du gör... hus hem barn och din käraste och hundar o valpar o alla andra djur ni har, och skolan försök slappa lite med. Kramis

Svar: Men jag slappnar av ibland:) men det blir lite mycket ibland med barnen bara, du vet allt på en gång.
Carina

2013-11-18 @ 19:01:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

blomskaos.blogg.se

För att försöka ordna reda i mitt kaos, både i huvudet och vardagslivet, kommer jag dela med mig av mina tankar och mitt liv. Här är aldrig tyst och långtråkigt med mina 5 döttrar och 4 hundar och alla andra husdjur, händer alltid något!

RSS 2.0