Korkade människor !

Gud vad känslorna bubblar runt idag kroppen! Ilska, besvikelse, hopplöshet, och dåligt samvete. Allt på en gång:( har fått iväg ett par ilskna men inte otrevliga mail till lärare och rektor. Fick svar direkt, alltid något. Dock inga svar jag ville ha men kanske kan mailen få något att hända?! 

Korkade lärare som uppenbarligen tycker att de är kompetenta att dömma både elever och föräldrar. Mig dömde hon efter tio minuters samtal till en oengagerad förälder utan regler och konsekvenser. Min dotter är så jävla lat och loj och allt blir bra om jag inför konsekvenser som svider lite och att hon lägger sig tidigt. Tyckte att det var förskräckligt att min 16 åriga dotter va uppe så länge på vardagarna, hon lägger sig vid 21 tiden.


Annat bemötande var det på fm då jag hade en timma telefonsamtal med en kurator på BUP! Här fick jag min oro bekräftad och stöttande ord. Hon sa att det finns saker som tyder på att min dotter mycket väl kan ha ADD.  Vilket flera på NP teamet sagt och även specialpedagoger jag pratat med!

Ja jag lugnar nog ner mig snart och även om hon inte har en diagnos så är det uppenbart att hon kräver särskilt stöd och mycket sådant för att klara skolan!




Kommentarer
Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Kram vännen. Det gör ont i mig att läsa hur du får kämpa och synd om M som inte får den hjälp hon är i behov av. Jag känner igen mig så väl. Har gråtit floder idag! Känner mig ensam i att behöva ha det så här med ett av barnen, men jag förstår att jag inte är det när jag läser det du skriver.

Svar: Nej och vi är inte ensamma! Det många som har det som vi! Men ibland undrar man hur länge man orkar kämpa mot folks korkade fördomar! Vi får väl försöka stötta varandra?! Kram
Carina

2013-11-25 @ 19:32:41
URL: http://lottizdays.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

blomskaos.blogg.se

För att försöka ordna reda i mitt kaos, både i huvudet och vardagslivet, kommer jag dela med mig av mina tankar och mitt liv. Här är aldrig tyst och långtråkigt med mina 5 döttrar och 4 hundar och alla andra husdjur, händer alltid något!

RSS 2.0