Gårdag äventyr i Kolmårdens Djurpark


Gårdagen spenderades i djurparken som hade Halloween tema. Det fanns häxor och gastar lite varstans i parken, något som de större uppskattade mycket men den yngsta tyckte att det var läskigt!

Obligatoriska besöket i delfinariumet ville absolut inte den lilla missa så vi fick stå och köa i evigheter för att få plats. Parken var full med folk och det är roligt att folk tar sig dit på höstlovet.




Lilla noshörnings bebisen, som inte ville posera för oss och elefantungen hann vi med också.


En tur i linbanan där vi letade efter spöken och samlade ihop bokstäver till ett ord så vi kunde ha chansen att vinna årskort till nästa år med var vi också tvugna att klämma in:)




Sedan var vi också och handlade häxans gulaschsoppa, hos min äldsta dotter,


 som var utklädd till häxa denna helg som hon jobbade på Kolmården.
Resan hem blev mycket lugn då alla slog ihop utmattade av dagens äventyr!


Senare på kvällen kom en liten skara av tjejkompisar för att bestämma ett datum för en tjejkryssning, då jag hoppas att vi blir fler som vill och kan åka. Den första mars bär det av!
Nu kommer snart Cornelias gäster, vi firar hennes tio årsdag i dag fast det är imorgon hon fyller:)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

blomskaos.blogg.se

För att försöka ordna reda i mitt kaos, både i huvudet och vardagslivet, kommer jag dela med mig av mina tankar och mitt liv. Här är aldrig tyst och långtråkigt med mina 5 döttrar och 4 hundar och alla andra husdjur, händer alltid något!

RSS 2.0