Framtidsplaner

Hååå ! I helgen måste jag hinna med att läsa om kvinnoliv i sex olika epokrar och få ner min samhällsvetenskapliga analys på papper. Den finns nu ostrukturerad  uppe i hjärnsörjan. Men måste ut på ett korrekt sett :) Förstår inte varför jag alltid skjuter upp allt till sista minuten, jag är en obotlig tidsoptimist !

Den här terminen kommer jag inte ha B rakt igenom:( har känt att jag varit tvungen att lägga mer energi på barnen än kämpa för höga betyg. Dessutom har den här terminen varit väldigt tung med många stora och tunga uppgifter ...

Men snart är den över och i januari börjar min sista termin på
KOMVUX ! Den blir nog ännu värre men sim sagt den är den sista innan jag söker in på lärarutbildningen:)




Specialpedagog blir jag kanske aldrig, det skulle ta mig nästan 10 år att nå dit. Men att jag vill jobba med barn som har diagnoser inom autism spektrat eller med andra funktionsnedsättningar är det jagverkligen vill göra. Men det finns andra vägar att ta och väldigt många olika sätt att nå dit. Men först lärarutbildningen!

Känner att jag mår bättre och det är mycket tack vare mina vänner, en liten pratstund för att reda ut tankarna och en kram betyder så mycket. Det är vännerna och min familj som ger mig energi och det är deras förtjänst att jag orkar:)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

blomskaos.blogg.se

För att försöka ordna reda i mitt kaos, både i huvudet och vardagslivet, kommer jag dela med mig av mina tankar och mitt liv. Här är aldrig tyst och långtråkigt med mina 5 döttrar och 4 hundar och alla andra husdjur, händer alltid något!

RSS 2.0