Arbetslöshet

Tycker synd om min 19 åring! Hon har längtat och sett fram emot att sluta gymnasiet, kämpat och fått bra betyg! Men sen då? Det finns inga jobb!!! Hon har sökt allt i från diskplockare till fritapersonal. Inget jobb.... Visst hon jobbade på Kolmårdens djurpark hela sommaren och de höstöppna helgerna men nu är det stängt för säsongen:(

Ja hon är välkommen tillbaka nästa år men, utan inkomst tills dess?

Hon har nu sökt till en yrkesutbildning som startar i januari och vi hoppas att hon kommer in där. Men helst av allt vill hon ha ett jobb!




 På Kolmården har hon sålt godisremmar, kebab ryckt in där det fattas folk. Även häxa har hon varit på höstlovet och serverat soppa :)
Hon har gått djurpark tropiskanläggning på himmelstalund och det valet var enkelt för henne då hon älskar reptiler!

Mitt val för mitt framtida arbetsliv var absolut inte enkelt! Känner verkligen sympati för högstadie elever som ska välja gymnasie utbildning. Själv ändrade jag inriktning tre gånger innan jag kände att jag hittat vad jag vill jobba med. 

Det berodde nog på att jag redan stor trivdes på mitt jobb och inom mitt yrke. Demensvård är det mest underbara jobb man kan ha men eftersom jag har förslitningsskador både i rygg och axlar var det nödvändigt att tänka om;) så nu ska jag bli klok och plugga på universitet, hjälp! Vad har gamla tanten gett sig in på!







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

blomskaos.blogg.se

För att försöka ordna reda i mitt kaos, både i huvudet och vardagslivet, kommer jag dela med mig av mina tankar och mitt liv. Här är aldrig tyst och långtråkigt med mina 5 döttrar och 4 hundar och alla andra husdjur, händer alltid något!

RSS 2.0