Äntligen fredag!

Veckorna går så fort! Redan fredag igen:) skola först.
Sen hem och städa, det ser jag fram emot! Älskar att få helgrent och fint! Har ett kontrollbehov som jag faktiskt tycker om att ha. Tycker att det gör mig mer organiserad än de flesta. Rutiner och att var sak har sin plats även gäller i lådor och skåp! Tror dock inte att hela min familj tycker som jag:) men visst uppskattas det när rena kläder ligger på hyllorna och att det är rent och städat när deras vänner kommer!

Jag brydde mig mer förr om vad andra skulle tycka och städade för deras skull. Nu är det bara för min egen! Visst vill jag att andra ska tycka att jag har fint och rent hemma men jag mår bra av ordning och reda!

Så inför helgen städar jag och huset doftar gott, tänder ljus och sjunker ner i soffan och njuter av ett glas vin, eller som nu på vintern en mugg varm glögg. Det är livskvalité för mig!!





Kommentarer
Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Det där med städandet håller jag med om. Och bästa känslan är sen när man får sjunka ner i soffan med tända ljus och nåt gott och bara njuta.

Svar: Visst är det så! Kan bara inte slappna av innan det är klart! Kul att fler känner som jag😘
Carina

2013-11-30 @ 19:25:20
URL: http://lottizdays.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

blomskaos.blogg.se

För att försöka ordna reda i mitt kaos, både i huvudet och vardagslivet, kommer jag dela med mig av mina tankar och mitt liv. Här är aldrig tyst och långtråkigt med mina 5 döttrar och 4 hundar och alla andra husdjur, händer alltid något!

RSS 2.0